
OGŁOSZENIE NR 4/2025
Nr ogłoszenia na stronie ARiMR 393519
w ramach PS WPR na lata 2023-2027
dla interwencji I.13.1 – LEADER/ Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) – komponent Wdrażanie LSR
Nabór ogłaszany jest na operacje w zakresie: Poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej
- data ogłoszenia 10.03.2025 r.
- nabór wniosków trwa od 24.03.2025 r. do 07.04.2025 r.
LGD „Trakt Piastów” ogłasza nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach interwencji I.13.1 LEADER – PS WPR 2023-2027 – komponent Wdrażanie LSR z zakresu: Poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej
1. Nazwa podmiotu właściwego dla przeprowadzenia naboru i oceny wniosków:
Lokalna Grupa Działania „Trakt Piastów”
2. Nazwa podmiotu właściwego w sprawie o przyznanie pomocy i zawarcia umowy
Zarząd Województwa Wielkopolskiego
3. Przedmiot naboru wniosków o wsparcie
Poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej, w szczególności tej o charakterze włączającym.
1) Operacja powinna zostać zrealizowana maksymalnie w 2 etapach
2) Operacja powinna zostać zrealizowana w terminie do 2 lat od dnia zawarcia umowy o przyznaniu pomocy, lecz nie później niż do dnia: 30 czerwca 2029 r.
3) W przypadku gdy operacja jest inwestycją trwale związaną z nieruchomością, pomoc przyznaje się, jeżeli jest realizowana:
• na obszarze objętym LSR;
• na nieruchomości będącej własnością wnioskodawcy lub do której wnioskodawca posiada tytuł prawny do dysponowania na cele określone we wniosku o przyznanie pomocy przez okres ubiegania się o przyznanie pomocy na operację, okres realizacji operacji oraz okres związania celem.
4) Operacja powinna być zgodna z celami LSR i realizować wskaźniki:
Cel C.2 Wyrównywanie szans rozwojowych i przeciwdziałanie wykluczeniu
Przedsięwzięcie P.1.2.2 Rozwój małej infrastruktury dla mieszkańców
Wskaźnik rezultatu: R.41PR „Łączenie obszarów wiejskich w Europie: odsetek ludności wiejskiej korzystającej z lepszego dostępu do usług i infrastruktury dzięki wsparciu z WPR”
Wskaźniki produktu: „Liczba obiektów małej infrastruktury”
5) Operacja powinna zakładać:
• służenie zaspokajaniu potrzeb społeczności lokalnej;
• infrastruktura będąca efektem tej inwestycji będzie ogólnodostępna i niekomercyjna lub obejmuje obiekty użyteczności publicznej;
• koszty całkowite operacji nie przekraczają 1 mln euro.
4. Informacja o podmiotach uprawnionych do ubiegania się o wsparcie na wdrażanie LSR
O pomoc ubiegać się mogą gminy członkowskie.
5. Termin, miejsce oraz forma składania wniosków o wsparcie
Wnioski o przyznanie pomocy można składać w terminie od dnia 24.03.2025 r. do dnia 07.04.2025 r.
Wnioski o przyznanie pomocy można składać wyłącznie drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR), poprzez Platformę Usług Elektronicznych ARiMR (PUE), adres: https://www.gov.pl/web/arimr/platforma-uslug-elektronicznych
6. Kwota pomocy, o którą można się ubiegać
Pomoc przyznawana jest na podstawie umowy o przyznanie pomocy. Pomoc przyznawana jest w formie zwrotu części kosztów kwalifikowalnych z możliwością zawnioskowania o wypłatę zaliczki w wysokości nieprzekraczającej 50% kwoty przyznanej pomocy lub wyprzedzającego finansowania w wysokości różnicy pomiędzy kwotą pomocy, a zaokrąglonym w dół do pełnych groszy iloczynem tej kwoty i ilorazu liczby: 0,55 oraz 0,75.
Limit środków w naborze: 1 770 000,00 EUR
Poziom wsparcia wynosi:
do 75% kosztów kwalifikowalnych operacji.
Pomoc finansowana z EFRROW wynosi maksymalnie 55 % kosztów kwalifikowalnych, a pozostałe 20 % kosztów kwalifikowalnych ze środków budżetu państwa.
7. Szczegółowe warunki przyznania pomocy
W ramach interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność z zakresu: Rozwój pozarolniczych funkcji małych gospodarstw rolnych poprzez rozwijanie gospodarstw agroturystycznych objętej niniejszym ogłoszeniem, szczegółowe warunki przyznania pomocy określa „Regulamin naboru wniosków o przyznanie pomocy” opublikowany na stronie LGD „Trakt Piastów”, www.lgdtraktpiastow.pl.
8. Dane do kontaktu:
• Stowarzyszenie LGD „Trakt Piastów”: Łubowo 1, 62-260 Łubowo
• strona internetowa: www.lgdtraktpiastow.pl
• mail: biuro@lgdtraktpiastow.pl
• tel.: 614 275 950
NIEZBĘDNE DOKUMENTY:
Regulamin naboru wniosków o przyznanie pomocy – poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej
wraz z załącznikami:
- załącznik nr 1 – formularz UoPP
- załącznik nr 2 – „Zestawienie rzeczowo-finansowe operacji” (zał. nr 1 do UoPP)
- załącznik nr 3 – „Klauzula informacja o przetwarzaniu danych osobowych” (zał. nr 2 do UoPP)
- załącznik nr 4 – „Wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana z nieruchomością” (zał. nr 3 do UoPP)
- załącznik nr 5 – instrukcja do WoPP
- załącznik nr 6 – pomocniczy załącznik do instrukcji do WoPP
- załącznik nr 7 – wykaz załączników do WoPP
- załącznik nr 7a – wykaz załączników do WoP
- załącznik nr 8 – oświadczenie właściciela(i) lub współwłaściciela(i) lub posiadacza(-y) lub współposiadacza (-y) nieruchomości, że wyraża(ją) on(i) zgodę na realizację operacji, jeżeli operacja jest realizowana na terenie nieruchomości będącej w posiadaniu zależnym lub będącej przedmiotem współwłasności (zał. nr 1 do WoPP)
- załącznik nr 9 – oświadczenie o kwalifikowalności VAT (zał. nr 2 do WoPP)
- załącznik nr 10 – szczegółowy opis zadań wymienionych w zestawieniu rzeczowo-finansowym (zał. nr 3 do WoPP)
- załącznik nr 11 – Potwierdzenie niekomercyjnego charakteru operacji (zał. nr 8 do WoPP)
- załącznik nr 12 – Oświadczenie RODO dla LGD „Trakt Piastów”
II. PROCEDURA WYBORU I OCENY OPERACJI:
- załącznik 1 – OŚWIADCZENIE PRACOWNIKÓW LGD O BEZSTRONNOŚCI
- załącznik 2a – ARKUSZ WERYFIKACJI FORMALNEJ
- załącznik 2b – POMOCNICZY ARKUSZ OCENY ZGODNOŚCI OPERACJI Z LSR
- załącznik 3 – OŚWIADCZENIE CZŁONKÓW RADY O BEZSTRONNOŚCI
- załącznik 4 – REJESTR INTERESÓW CZŁONKÓW RADY
- załącznik 4a – Identyfikacja charakteru powiązań członków Rady LGD z wnioskodawcami/operacjami
- załącznik 5 – LISTA OPERACJI SPEŁNIAJĄCYCH WARUNKI UDZIELENIA WSPARCIA
- załącznik 5a – PRACOWNICY BIURA REJESTR INTERESÓW na posiedzeniu
- załącznik 5b – EKSPERT REJESTR INTERESÓW na posiedzeniu
- załącznik 6 – ZBIORCZA KARTA OCENY OPERACJI WG LOKALNYCH KRYTERIÓW WYBORU
- załącznik 7 – LISTA OPERACJI NIEWYBRANYCH DO FINANSOWANIA
- załącznik 8 – LISTA OPERACJI WYBRANYCH DO FINANSOWANIA
- załącznik 9a – UCHWAŁA WS. WYBRANIA OPERACJI
- załącznik 9b – UCHWAŁA WS. NIEWYBRANIA
- załącznik 10 – OŚWIADCZENIE O BEZSTRONNOŚCI I POUFNOŚCI-EKSPERT
- załącznik 11a – Wzór pisma-wezwanie do uzupełnień
- załącznik 11b – Wzór pisma-informujące o wynikach